Saturday, July 12, 2008

Napa gaduh2 pasal tudung ni???he..he..(copy...)

Ayat quran dah bagi, hadith dah bagi tapi apasal ada lagi pompuan yang degil tanak pakai tudung?

kali ni aku nak bincangkan alasan2 dan hujah2 yang digunakan oleh pompuan yang berdegil taknak pakai tudung...

"Aku suka ngan life aku...alaa...kalo pakai tudung pun belom tentu perangai baik...ari tu masa aku kuar ngan balak aku, aku tgk member aku yang pakai tudung selamba je pegang2 tangan ngan boyfriend dia... setakat nak tunjuk alim nak tunjuk baik depan parents baik takyah aa..."

aku hidup kat dunia ni dah 20 tahun lebih.... dan sepanjang 20 tahun lebih tu inilah hujah paling bodoh yang pernah aku dengar dari orang yang tanak pakai tudung....(hujah mcm ni bukan aku reka2 ...aku cuma ubah suai dari surat kiriman sorang budak pompuan kt dalam sebuah majalah)

haha... kalau aku ada anak cam tu bermakna aku adalah parents paling loser dalam dunia...naudzubillah...

hujah ko tu menunjukkan ko tak paham masalah yang ko hadapi... biar aku yang perasan faham ni terangkan kat ko secara saintifik...

Photobucket
Berdasarkan carta tersebut dapat diperhatikan bahawa apabila Allah perintahkan sesuatu perkara maka terbahagilah manusia kpd 2 golongan besar....

1. yang taat...

2. yang derhaka...

Carta 2
skang 2 golongan ni terbahagi pula kepada bahagian2 berikut...



step seterusnya ialah kita senaraikan tiap2 golongan tersebut berdasarkan carta 2 di atas:
Photobucket

1. GOLONGAN IKHLAS : inile yang sebaik2nye...camne nak tau ikhlas ke tak? tgkla akhlak...kalo burghok maknanya ko tak ikhlas...ko takyah nak argue... gi tanya ustaz...

2. GOLONGAN TAK IKHLAS : pakai tudung tapi perangai burghok...ko pakai semata2 nak tunjuk baik ataupun ko takut kat parents ko....ataupun ko pakai tudung tp kadang2 ko saje bg nampak rambut...

3. GOLONGAN RETARDED : ni maksud aku golongan yang tanak pakai tudung sebab dia tak tahu kena pakai dan dia tanak amik tahu langsung...atau dengan kata lainnya golongan yang tak mahu belajar agama...pastu bila orang tegur suh pakai tudung dia pun wat muka camni...haha...

Photobucket

4. GOLONGAN BONGKAK YANG TAK PEDULI BILA ALLAH SURUH TUTUP AURAT JANJI DIA BUAT APA YANG DIA SUKA TAPI PERASAN PERANGAI BAIK : kalo ko tergolong dalam golongan camni ko perlu tahu bahawa ko adalah loser sebab ko perasan bagus tapi ko tak sedar bahawa ko tergolong dalam golongan orang yang derhaka kepada Allah dalam bab menutup aurat...ko ingat ko boleh suka2 hati nak pilih mana suruhan Allah yang ko nak ikut dan mana yang ko tanak ikut?

5. GOLONGAN BONGKAK YANG TAK PEDULI BILA ALLAH SURUH TUTUP AURAT JANJI DIA BUAT APA YANG DIA SUKA PASTU PERANGAI LAK BURGHOK: kalo ko tergolong dlm golongan ni insaf la wei sebelom terlambat...golongan2 lain yang rasa cam takde harapan nak dapat rahmat Allah tu kena insaf gak wei... Allah Maha Pengampun...

Sebelom ni mungkin disebabkan otak ko sempit ko hanya ada 2 pilihan dlm kepala hotak ko iaitu:
1.





jadi orang yang tak pakai tudung
2.





jadi orang yang pakai tudung tapi perangai burghok

so ko pun pilih la untuk tanak pakai tudung... sebab pilihan yang satu lagi tu pun lebih kurang jek...

Skang aku yang perasan otak luas ni dah senaraikan 3 lagi golongan yang ko tak masukkan dalam kepala hotak ko menjadikan jumlah kesemuanya ialah 5 golongan.







so... bila orang nasihat ko supaya pakai tudung ko takyah memburghokkan diri ko dengan membandingkan golongan no. 2 sebab ko ada satu lg pilihan iaitu golongan no. 1... dan itulah yang sepatutnya ko pilih kerana itulah yang sebaik2nya...

==========================================

"Tapi Astora Jabat kata takpe tak pakai tudung..."

haha... bila ada je orang yang mengaku ustaz kuarkan "fatwa" yang sesuai dengan nafsu dan kehendak ko cepat2 je ko terima...tanpa ko periksa terlebih dahulu...

ketahui olehmu bahawa wujud ramai manusia2 burghok yang mengaku ulama' kemudian menafsirkan Al-quran dan hadith mengikut nafsu mereka... lalu mereka keluarkan "fatwa" yang menyesatkan dan bertentangan dengan ajaran asal Islam...

tulisan si Astora tu dah dijawab oleh ramai ulama'... masa debat ngan Ustaz Asri pun nampak sangat kebodohan dan pembohongan dia... kalo org2 bkn ulama' baca tulisan dia mesti percaya bulat2... sbb dia menggunakan nama ulama'2 besar untuk menyokong kenyataannya bahawa memakai tudung tidak wajib... tp bila dicek takde sorang pun ulama'2 tersebut yg menghalalkan untuk tidak memakai tudung...aku tak tau apa tujuan si Astora tu timbulkan benda2 camni... (sama gak la mcm kes ni)... lalu berkatalah Astora..."at least dapat melariskan majalah al-islam..." ....wah wah wah indahnya dunia di matamu.... lalu Ustaz Asri dgn cool menjawab..."saya rasa adalah tidak wajar kita mengutarakan sesuatu masalah agama itu untuk melariskan majalah..." nah... hambik ko...

maka sesungguhnya sebenar2 perkataan itu adalah kitaabullah iaitu AQ... dan (sesungguhnya) sebaik2 petunjuk itu adalah petunjuk Nabi Muhammad S.A.W...

dalil Al-quran dan hadith dah jelas kenapa ko nak pakai hujah si Astora yang memang nyata dia memutarbelitkan dalil yang asal... semoga Allah memberi hidayah kpd kita semua...

korang tau tak dlm agama kristian juga diwajibkan memakai tudung?

ni aku copy paste dari kitab bible online...

5-And every woman who prays or prophesies with her head uncovered dishonors her head—it is just as though her head were shaved. 6-If a woman does not cover her head, she should have her hair cut off; and if it is a disgrace for a woman to have her hair cut or shaved off, she should cover her head.





(1 Corinthians 11)

ayat ni jelas menunjukkan wajib pakai tudung espeacially time semayang... tp skang apa jadi?pompuan kristian dah tak pakai tudung even kat gereja...nun(rahib) je pakai...

dulu kristian juga diharamkan makan babi, diharamkan makan binatang yang tidak disembelih, diwajibkan berkhatan bg lelaki etc...tp skang apa jd? sume itu sudah tidak menjadi larangan lagi kerana di sana ada manusia2 yang mengaku sbg saint / paderi etc yang mencipta idea bahawa nabi Isa sudah disalib untuk menghapuskan segala dosa...maka umat kristian tidak perlu lg melaksanakan segala commandments dan covenants yang tertulis dalam injil dan taurat...maka segala perintah dan larangan Allah sudah tidak dihiraukan lagi asalkan mengakui bahawa nabi isa tu tuhan...

ini semua kerja syaitan woii... ko ingat lg tak kisah adam dan hawa? bagaimana syaitan berjaya menggoda adam dan hawa untuk melanggar perintah Allah... dan wallahi syaitan takkan putus asa sampai hari kiamat untuk menggoda manusia supaya meninggalkan segala perintah Allah... syaitan dah berjaya memesongkan umat2 terdahulu...jangan biarkan mereka berjaya memesongkan umat Muhammad S.A.W. pula...

==============================================================================

"alaah...kalau pakai tudung confirm ke selamat?...ada gak orang pakai tudung kena kacau ngan laki...even kena rogol pun ada...aku yang tak pakai tudung ni ok jek..."

hahaha...apasal la singkat bebenor ko berfikir? orang suh ko pakai tudung bukan untuk mendapat hikmah tetapi untuk taat perintah Allah...bila ko dah taat insya Allah hikmah tu ko dapat...kalo ko tak dapat ko kena cek balik amalan ko tu faham?

bak aku bagi anology mudah...

antara hikmah ko gosok gigi adalah dapat memberi bau nafas yang wangi dan segar...
skang katakanlah ko gosok gigi 5 kali sehari tapi mulut ko still bau cam longkang...maka ko pun buat keputusan untuk tidak gosok gigi lagi sebab kalo gosok pun mulut ko tetap bau cam longkang... tidakkah itu bodoh namanya?

ko sepatutnya mencari punca kenapa mulut ko still bau cam longkang walaupun ko dah gosok 5 kali sehari...bukannya ko gi berhenti gosok gigi menyebabkan mulut ko berbau lebih longkang+puaka...

mungkin gigi ko berlubang2...banyak makanan lekat kat celah gigi ko... ko gosok banyak kali pun makanan tu still lekat kat situ lalu menjadi tmpt pembiakan bakteria...atau...

MUNGKIN KO TAK FAHAM APA YANG DIMAKSUDKAN DENGAN GOSOK GIGI...maka ko pun gosok gigi dengan cara yang salah...

begitulah jugak dengan hijab

antara hikmah pakai hijab ialah ko dapat memelihara kehormatan ko, dapat elakkan diri ko dari dikacau lelaki, dirogol etc...
katakanlah ko ni jenis pakai tudung tapi ko still kena rogol...maka ko takleh buat kesimpulan "aku tak perlu lagi pakai tudung sebab kalau pakai pun kena rogol." sebab itu adalah kesimpulan yang bodoh...

ko sepatutnya mencari punca kenapa ko still dirogol walaupun ko pakai tudung...bukannya ko terus stop pakai tudung...
nota : melanggar perintah Allah bukanlah jalan penyelesaiannya harap maklum...

ko tau tak kenapa ada orang pompuan yang pakai hijab tapi still kena rogol?

haa...sebab pertamanya ialah dia seorang perempuan...kalo dia lelaki orang tak rogol tapi orang liwat...haha...eh terbuat lawak lak...

sebab utamanya ialah KO TAK MEMAHAMI APA PENGERTIAN HIJAB DALAM ISLAM...(macamla aku faham) kalo ko gi tanya ustaz maka dia akan jawab bahawa istilah hijab itu bukan sahaja melibatkan menutup aurat pada badan ko tetapi juga melibatkan menjaga kehormatan diri dan tingkah laku serta muamalah dengan orang lain espeacially yang opposite sex... kalo ko faham konsep hijab maka ko tak akan jadi minah tudung yang pakai baju dan seluar ketat, ko takkan kuar sorang diri malam2, ko takkan bergaul bebas ngan laki etc...

kalo ko amalkan betul2 insya Allah ko tak kena rogol...sebab kebanyakkan kes rogol melibatkan pompuan yang jalan tempat sunyi sorang diri ataupun pompuan yang bergaul bebas ngan laki pastu si lelaki bagi ko ubat sedative then rogol ko beramai2 dalam keadaan ko tengah pengsan...hahaha...padan muka ko...

Allah dan rasul dah ingatkan awal2 lagi tapi ko tanak ikut... Allah suh tundukkan pandangan tapi ko selamba ayam je gurau senda ngan laki bukan mahram ko...lama2 si laki tu naik syeikh padan muka ko kena rogol...nabi dah cakap haram pompuan kuar melainkan dengan mahram tapi ko tibai gak kuar jalan sorang2...konon woman's right...WOMAN'S RIGHT KEPALA HOTAK KO...

Subhanallah... sila rujuk balik dengan ustaz/ustazah tentang ayat2 Al-quran dan hadith2 yang berkaitan dengan hijab...maka ko akan dapati bahawa segala penyelesaian kepada masalah ko dah pun diterangkan dalam Al-quran 1400 tahun dulu lg... ko je yang tanak baca...tanak faham....tanak amal... pastu ko tuduh Islam kuno...memang dasar ________________(sila isi tempat kosong)

=================================================================

"alaah...nanti nanti la pakai tudung...tunggu sampai umur 30 lebih saya pakai la...ek eleh...lek aa brader..."

Woi mangkuk ko nak jadi firaun laknatullah ke ha nak tunggu dekat ajal baru nak beriman?!

ko ingat Allah jadikan agama Islam ni hanya untuk diamalkan bila ko dah dekat nak mati saja ke ha? ko ingat Islam ni boleh diamalkan bila ko suka dan ko boleh tangguh2?

ketahui olehmu bahawasanya Islam itu adalah CARA HIDUP...bukan semata2 kepercayaan...bermakna sejak ko diberi nafas sampaila ko mati ko kena hidup berlandaskan syariat Islam...

"kenapa aku perlu hidup berlandaskan syariat Islam?"

kembalilah kepada tujuan asal ko dijadikan...Allah dah bagitau "tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu"...maka skang ko dah tau tujuan ko diciptakan iaitu untuk beribadah kepada Allah atau dengan kata lain taat perintah Allah...jauhi larangannya...bukan susah pun...

dan ketahui olehmu bahawasanya Allah tidak berhajat langsung kepadamu... Dia tak perlu pun cipta ko [sila sedar diri sikit..aku pun..!!!]...sama ada ko wujud ataupun tak, takde beri effect sikit pun kepada Allah...dan sekarang Allah dah cipta ko...bukan ko yang mintak diciptakan tapi itu adalah kehendak Allah...dan Allah bagitau ko bahawa tujuan ko diciptakan adalah semata2 untuk beribadah kepadaNya...so ko tak payah nak ego, bodoh sombong tak tentu pasal...

dan ketahui olehmu bahawasanya Allah itu Maha Penyayang...bila ko dilahirkan ko adalah dalam keadaan fitrah...kalo ko mati sebelum aqil baligh ko boleh masuk syurga...

maknanya awal2 lagi Allah dah letak ko di jalan yang menuju syurga...dan Allah dah bagitau ko bagaimana ko nak kekal di jalan itu...iaitu hidup dengan cara hidup Islam...kerana inilah jalan hidayah...

so janganlah ko pilih untuk taknak menutup aurat...kerana itu jelas bukan cara hidup Islam...

==========================================================================

CONCLUSION

"POMPUAN YANG TAKNAK PAKAI TUDUNG WALAUPUN TAHU IA WAJIB ADALAH BODOH, BONGKAK DAN ______________(sila isi sendiri)"

ko tak setuju?
ok...biar aku buktikan sekali lagi secara saintifik

- Ko wajib bertudung bila masuk puberty / aqil baligh ...
- katalah umur puberty ko 13 tahun n let's say ko hidup lama dan umur ko mencecah 60 tahun

so maknanya .







60 - 13 = 47

ko diwajibkan bertudung selama 47 tahun...

- Tapi ko hanya diwajibkan bertudung bila ko kuar rumah dan depan orang2 tertentu saje...time tido, mandi ko takyah nak tunjuk alim pakai tudung...
- let's say dalam sehari ko pakai tudung selama 12 jam...

so

12 = 0.





5 hari
0.5 hari x 365 hari x 47 tahun = 23.





5 tahun

ko hanya perlu pakai tudung selama 23.5 tahun je...tak sampai separuh pun dari jumlah usia ko... itu kalo usia ko cecah 60. kalo ko mati umur 30 tak ke kejap je ko kena pakai tudung...?

- so sekarang ko sanggup taknak pakai tudung untuk waktu yang singkat kat dunia ni....tapi ko sanggup menahan azab api neraka yang selama2nya kat akhirat...

hahaha...tidakkah itu bodoh, bongkak dan bengong?

maka terbuktilah kebenaran conclusion aku itu secara saintifik... bila dah terbukti kebenarannya secara saintifik maka secara automatic ia dipanggil SCIENTIFIC FACT / FAKTA SAINS... so kepada pompuan2 yang tahu bahawa bertudung itu wajib tapi still taknak pakai tudung maka ko harus menerima fakta sains bahawa ko adalah bodoh, bongkak dan bengong... atau ringkasnya 4B...

eh... 4B? tapi tu ada 3 je - bodoh, bongkak dan bengong...

hehe...tambah la sendiri satu lagi...


================================================================

"Eh, apalah u ni... cakap kasar la...I tak suka la... u ni dakwah secara tidak berhikmah tau... taknaklah I pakai tudung camni...tak kuasa I..."

dakwah? berapa kali I nak cakap... ni bukan dakwah ye...harap maklum...

owh ye lagi satu ...

DAKWAH SECARA TIDAK BERHIKMAH?

Woi! ko nak tunggu orang dakwah ko secara berhikmah dulu ke baru ko nak berubah haa? kalo ko nak berubah janganlah berubah kerana orang yang dakwah ko tetapi...

BERUBAHLAH KERANA ALLAH... SEBAB DIA YANG MENCIPTAKAN KO DAN MEMELIHARA KO SEJAK KO KECIL...DARI WAKTU KO TAK MAMPU NAK SUAP MAKANAN KO SENDIRI SAMPAILAH SEKARANG DIA TAK HENTI2 BAGI KO NIKMAT...TAPI BILA KO BESAR...DAH ADA 'KUASA' UNTUK MENENTUKAN HIDUP KO...KO PILIH UNTUK HIDUP SEBAGAI MAKHLUK YANG DERHAKA...SEDANGKAN SELAMA-LAMANYA KO MEMERLUKAN NIKMAT DAN RAHMATNYA...MEMANG DASAR 4B!!!huh..!!

===============================================================================

Believe me my sister...
satu hari nanti ko mesti akan mintak dari Allah satu permintaan yang sangat besar...tersangat2 besar...
ko tau tak apakah permintaan besar yang ko akan mintak?
ya...ko akan mintak SYURGA!

mungkin ko menafikannya skarang tapi percayalah...satu hari nanti kalo bukan kat dunia ni pun, kat akhirat sure ko mesti akan mintak masuk syurga...masa tu ko akan menangis merayu pada Allah...

huh memang dasar tak tau malu...nak mintak sesuatu yang sangat mahal... sesuatu yang para nabi, sahabat dan orang2 soleh sanggup berkorban harta benda dan nyawa untuk mendapatkannya... tapi ko langsung tak ada pengorbanan untuk Allah...

tak malu ke ko masa kat dunia yang sementara ni bila Allah perintahkan ko dengan satu perintah yang senang, ko buat tak peduli, ko anggap remeh malah ko menghina pula...tapi bila sampai hari akhirat ko nak mintak syurga Allah... huh...

Aku nak berhenti setakat ni je...


ni aku tujukan kat mereka2yang taknak pakai tudung...dan aku tak mahu tahu sama ada ko akan berubah ke tak...yang penting aku dah tunaikan kewajipan aku untuk menyampaikan...kalo ko berubah beruntunglah ko...tapi kalo ko tetap berdegil tanak pakai tudung maka ketahui olehmu bahawasanya bumi yang kau pijak ini milik Allah...dan akhirat yang ko dan sume orang sedang menuju kepadanya itu juga milik Allah...ko tak akan dapat lari...hahaha...

DAN KETAHUI OLEHMU BAHAWASANYA ALLAH TIADA TERKESAN SEDIKITPUN DENGAN PERBUATANMU...SAMA ADA KO TAAT ATAU DERHAKA DIA TETAP ZAT YANG MAHA KUASA MAHA AGUNG...

وَمَن يَعْصِ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَارًا خَالِدًا فِيهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُّهِين
ٌ
"Dan sesiapa yang derhaka kepada Allah dan RasulNya dan melampaui batas-batas SyariatNya, akan dimasukkan oleh Allah ke dalam api Neraka, kekallah dia di dalamnya dan baginya azab seksa yang amat menghina.





"
[An-Nisaa' : 14]

وَمَن يُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَـئِكَ رَفِيقًا

"Dan sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya, maka mereka akan (ditempatkan di Syurga) bersama-sama orang-orang yang telah dikurniakan nikmat oleh Allah kepada mereka, iaitu Nabi-nabi dan orang-orang Siddiqiin dan orang-orang yang Syahid, serta orang-orang yang soleh dan amatlah eloknya mereka itu menjadi teman rakan (kepada orang-orang yang taat).





"
[An-nisaa' : 69]

Allahu Akbar....!!!

p/s: aku yakin dalam hati ko, ko rasa tak selesa untuk buka aurat...sebab ko sedar itu melanggar perintah Allah... lalu ko pun mencipta alasan2 dan hujah2 yang bodoh supaya hati ko jadi tenang dan rasa tak bersalah...dan aku dah berusaha menjawab sebahagian alasan2 dan hujah2 bodoh ko tu kat sini...berhentila wei memikirkan alasan untuk tidak memakai tudung... sebab alasan ko itu hanya mampu menenangkan hati ko kat dunia yang sementara ni sahaja...

"TUTUPLAH AURATMU SEBELUM AURATMU DITUTUP DENGAN KAIN KAPAN"

1 comment:

  1. apa la kau merepek ni. tuhan tak penah suruh pakai tudung pun. kau kecoh2 apahal.

    ReplyDelete

Anda Mungkin Meminat | You May Interest

Related Posts with Thumbnails